Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 14:51 Βλέπω/Ακούω Black Friday: Πόσο πραγματικές είναι οι εκπτώσεις – Οι παγίδες και τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές Η Black Friday έχει επεκταθεί σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες προϊόντων, από ηλεκτρικές συσκευές έως είδη ένδυσης, ομορφιάς και σπιτιού. Ωστόσο, ειδικοί της αγοράς και ενώσεις καταναλωτών επισημαίνουν ότι δεν είναι όλες οι προσφορές όσο συμφέρουσες παρουσιάζονται. Ειδικοί φορείς υπενθυμίζουν βασικά σημεία ασφαλούς αγοράς, ώστε οι καταναλωτές να προστατευθούν από παραπλανητικές πρακτικές: 1. Έλεγχος πραγματικής έκπτωσης Χρησιμοποιούμε εφαρμογές ή sites ιστορικού τιμών. Συγκρίνουμε την τιμή «πριν» και «μετά». 2. Διαθεσιμότητα προϊόντων Πολύ χαμηλές τιμές μπορεί να σημαίνουν μεγάλους χρόνους παράδοσης. 3. Ασφαλείς τρόποι πληρωμής Προτιμώνται αντικαταβολή ή πληρωμή με κάρτα, ώστε να υπάρχει δυνατότητα αμφισβήτησης συναλλαγής. 4. Έλεγχος στοιχείων εμπόρου Ειδικά στις online αγορές, πρέπει να εμφανίζονται νόμιμα στοιχεία (επωνυμία, διεύθυνση, ΑΦΜ, ΓΕΜΗ). 5. Πρόσθετα έξοδα Μεταφορικά, έξοδα αντικαταβολής και τυχόν έξοδα ασφάλισης ανεβάζουν το τελικό κόστος. 6. Έλεγχος προϊόντος κατά την παράδοση Σε εμφανείς φθορές, ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώσει courier και κατάστημα εντός 3 ημερών. 7. Γνώση δικαιωμάτων επιστροφής Το δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών και η αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων είναι κατοχυρωμένα από τη νομοθεσία. 8. Προσοχή σε υπερβολικά χαμηλές τιμές Σε περιπτώσεις που η τιμή είναι «πολύ καλή για να είναι αληθινή», συνήθως δεν είναι. 9. Αγορές εκτός ΕΕ Ενδέχεται να επιβαρυνθούν με υψηλά έξοδα εκτελωνισμού, που συχνά υπερβαίνουν το όφελος της έκπτωσης. 10. Επιλογή αξιόπιστων καταστημάτων Ιδιαίτερα σημαντικό είναι εάν συμμετέχουν σε μηχανισμούς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών. Οι ειδικοί υπενθυμίζουν ότι οι παρορμητικές αγορές είναι ο μεγαλύτερος «κίνδυνος» της ημέρας, ενώ οι πραγματικές ευκαιρίες υπάρχουν μόνο όταν συνοδεύονται από σωστή έρευνα.