Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025 17:00 Τουρισμός Ά. Φιορεντίνος (Γ. Γ. ΕΟΤ) στη Philoxenia: «Ο τουρισμός είναι όραμα, είναι πάθος, είναι Ελλάδα. Και στην καρδιά αυτής της Ελλάδας, χτυπά πάντα η Θεσσαλονίκη» Με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την ίδρυση της Philoxenia, ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού απηύθυνε στο επίσημο Gala Dinner ομιλία, υπογραμμίζοντας τον διαχρονικό ρόλο του ΕΟΤ ως θεματοφύλακα και στρατηγικού υποστηρικτή της κορυφαίας αυτής τουριστικής έκθεσης. Ο Γενικός Γραμματέας τόνισε ότι από το 1985 έως σήμερα, η Philoxenia εξελίχθηκε σε θεσμό διεθνούς κύρους χάρη στο όραμα, τη συνέπεια και τη συνεργασία όλων των φορέων του ελληνικού τουρισμού. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Θεσσαλονίκη, την οποία χαρακτήρισε «καρδιά της τουριστικής εξωστρέφειας της Βόρειας Ελλάδας» και πόλη που αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς για τον σύγχρονο ελληνικό τουρισμό. Ο κ. Φιορεντίνος εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες στον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιο Αγγελούδη, επισημαίνοντας τη γόνιμη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί με στόχο την ανάδειξη της πόλης ως προορισμού έμπνευσης και πρωταγωνιστή στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας. Στρατηγική Προβολής της Θεσσαλονίκης Ο ΕΟΤ έχει επενδύσει συστηματικά στην ενίσχυση της θέσης της Θεσσαλονίκης στον ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη. Η συντονισμένη συνεργασία και οι στοχευμένες συνέργειες ΕΟΤ και Δήμου Θεσσαλονίκης έχουν ένα στόχο: να καθιερωθεί η πόλη στη δεκάδα των κορυφαίων city break και MICE προορισμών. Το στρατηγικό σχέδιο του Οργανισμού βασίζεται σε τρεις άξονες: Ενίσχυση διεθνούς αναγνωρισιμότητας Εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος Διεύρυνση αεροπορικής συνδεσιμότητας Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΟΤ έχει προχωρήσει σε στοχευμένες καμπάνιες συνδιαφήμισης με μεγάλες αεροπορικές και τουριστικές εταιρείες, όπως Transavia France, British Airways, Jet2, LOT, Eurowings και TUI, ενισχύοντας καταλυτικά τη θέση της πόλης σε σημαντικές διεθνείς αγορές. Παράλληλα, έχουν υλοποιηθεί πρωτοβουλίες προβολής της γαστρονομικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για τον συνεδριακό τουρισμό, καθώς και δεκάδες οργανωμένες επισκέψεις εκπροσώπων ΜΜΕ, που έφεραν τη Θεσσαλονίκη σε σημαντικά διεθνή μέσα όπως το National Geographic και το British Airways Holidays Magazine. Παράλληλα, ο ΕΟΤ έχει στηρίξει σημαντικές τοπικές δράσεις, όπως πχ τα Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας, ενισχύοντας την ταυτότητα της πόλης ως προορισμού πολιτισμού, αθλητισμού και γαστρονομίας. Ο ΕΟΤ σήμερα: Σύγχρονος, εξωστρεφής και καινοτόμος Ο Γενικός Γραμματέας κ. Φιορεντίνος υπογράμμισε ότι ο ΕΟΤ δεν στηρίζεται μόνο στην ιστορική του πορεία, αλλά εξελίσσεται σε έναν σύγχρονο οργανισμό, με στρατηγικό σχεδιασμό που στοχεύει: Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε όλο τον χρόνο Στην ανάδειξη νέων προορισμών και νέων τουριστικών προϊόντων Στην ενίσχυση της βιώσιμης και ισόρροπης ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Ο Οργανισμός συνεχίζει να βραβεύεται διεθνώς για τις καμπάνιες του, όπως η πρόσφατη επιτυχημένη παρουσία στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, ενώ συνεργάζεται με Netflix, συμμετέχει ενεργά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων και υλοποιεί δυναμικές καμπάνιες σε TikTok και YouTube. Παράλληλα, διατηρεί ένα παγκόσμιο δίκτυο 200+ συνεργατών σε 35 αγορές, μέσω της Κεντρικής Υπηρεσίας και των 17 Γραφείων Εξωτερικού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο νέο Πρόγραμμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Τεχνητής Νοημοσύνης του ΕΟΤ, το οποίο θα αποτελέσει κομβικό εργαλείο για καινοτόμα και συντονισμένη προβολή της Ελλάδας και της τουριστικής της προσφοράς. 40 Χρόνια Philoxenia - Μια ιστορία συνεργασίας και εμπιστοσύνης Κλείνοντας, ο Γενικός Γραμματέας επεσήμανε πως η Philoxenia αποτελεί σύμβολο συνέχειας, σταθερής συνεργασίας και κοινής προσπάθειας για την ανάπτυξη του τουρισμού: