Image
Παρασκευή 01 Αυγούστου 2025 23:50 Τουρισμός

Airbnb αντί για ξενοδοχείο: Γιατί αλλάζουν συνήθειες οι τουρίστες – Ποιοι προορισμοί “εκτοξεύονται”

Τα τελευταία καλοκαίρια η εικόνα είναι ολοένα πιο γνώριμη: ταξιδιώτες που αντί για ξενοδοχεία επιλέγουν να νοικιάσουν διαμερίσματα, σπίτια ή βίλες μέσω πλατφορμών όπως το Airbnb. Η τάση αυτή όχι μόνο παραμένει δυνατή, αλλά επεκτείνεται και σε εναλλακτικούς προορισμούς, που μέχρι πρότινος δεν ήταν ψηλά στη λίστα των τουριστών.

Πού οφείλεται αυτή η στροφή; Και ποιοι τελικά βγαίνουν κερδισμένοι;

1. Γιατί Airbnb αντί για ξενοδοχείο;
1. Οικονομικότερες λύσεις για οικογένειες ή παρέες
Ένα μεγάλο διαμέρισμα ή σπίτι κοστίζει συχνά λιγότερο από 2-3 δωμάτια ξενοδοχείου, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής.

2. Ευελιξία & αυτονομία
Οι τουρίστες μπορούν να μαγειρέψουν, να διαχειριστούν τις ώρες τους όπως θέλουν, να «ζουν» σαν ντόπιοι – κάτι που πολλοί πλέον αναζητούν στα ταξίδια.

3. Τοπική εμπειρία
Σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία που είναι συνήθως σε τουριστικές ζώνες, οι κατοικίες Airbnb προσφέρουν πρόσβαση σε γειτονιές και ρυθμούς ζωής που δεν βρίσκει κανείς σε «τουριστικά φυσαλίδες».

4. Εξατομίκευση
Από loft στο κέντρο της πόλης μέχρι βίλα με θέα, το Airbnb προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία και επιλογή ύφους – κάτι που μετρά πολύ στις νεότερες ηλικίες.

 
Ποιοι προορισμοί “κερδίζουν”;
Η στροφή προς την ενοικίαση καταλυμάτων εκτός ξενοδοχειακού πλαισίου αναδεικνύει νέες περιοχές, πολλές από τις οποίες δεν είχαν ποτέ ανεπτυγμένο τουριστικό ιστό.

Καλαμάτα, Πήλιο, Πάρος (εκτός Ναούσας), Σύρος, Εύβοια και Ξάνθη
Περιοχές με καλά σπίτια, φυσική ομορφιά και πρόσβαση με Ι.Χ. γίνονται ανάρπαστες στην πλατφόρμα – ειδικά από Έλληνες και Βαλκάνιους επισκέπτες.

Εσωτερική ηπειρωτική Ελλάδα
Ορεινά χωριά, λίμνες, και περιοχές όπως η Τριχωνίδα, η Ορεινή Ναυπακτία ή η Δυτική Μακεδονία, αποκτούν ρεύμα μέσα από το Airbnb, ακόμη κι αν παραμένουν εκτός του κλασικού τουριστικού ρεύματος.

 
Και τι σημαίνει αυτό για την τοπική οικονομία;
Η αύξηση κρατήσεων μέσω Airbnb:

Ενισχύει μικρές τοπικές επιχειρήσεις (ταβέρνες, φούρνοι, minimarkets).
Οδηγεί σε αναζωογόνηση γειτονιών που δεν είχαν τουριστική πρόσοδο.
Αλλά και δημιουργεί προβληματισμό για την άνοδο των ενοικίων και τη μετατροπή κατοικιών σε βραχυχρόνιες μισθώσεις.
 
Η άνοδος του Airbnb δεν είναι απλώς εναλλακτική στη διαμονή. Είναι δείκτης μιας νέας ταξιδιωτικής νοοτροπίας: ο ταξιδιώτης θέλει πιο αυθεντική εμπειρία, περισσότερη ελευθερία και λιγότερα “πακέτα”. Το ερώτημα είναι αν οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να διαχειριστούν αυτή τη νέα ροή, χωρίς να αλλοιώσουν την καθημερινότητά τους.

madata.gr

Post
Τουρισμός Παρασκευή 17.10.2025

ΔΡΑΣΗ ΕΟΤ Τουρκίας: Προβολή της Ελλάδας με B2B networking event στην Κωνσταντινούπολη Ει

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη B2B Τουριστικό Networking Event, με στόχο την προβολή και προώθηση ελληνικών προορισμών στην τουρκική αγορά. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε

Post
Τουρισμός Πέμπτη 16.10.2025

Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στις τουριστικές αγορές της Βαλτικής και της Ιταλίας

Η πρωταγωνιστική θέση που κατέχει η Ελλάδα στις αντίστοιχες αγορές, επιβεβαιώθηκε στη διάρκεια του ταξιδιωτικού roadshow «Around the World» στις χώρες της Βαλτικής και της Διεθνούς Τουριστ

Post
Τουρισμός Δευτέρα 13.10.2025

Στρατηγική τουριστική προβολή της Περιφέρειας Κρήτης στην ιταλική αγορά μέσω της συμμετοχής στην έκθεση TTG Travel Experience

Στο πλαίσιο του προγράμματος τουριστικής προβολής έτους 2025 η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε στην 62η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού "TTG TRAVEL EXPERIENCE", στο Ρίμινι της Ιταλίας από 8 έως 10 Οκτω