Image
Σάββατο 20 Απριλίου 2024 22:32 Οικονομία

Δώρο Πάσχα: Ποιοι δικαιούχοι θα πάρουν περισσότερα λεφτά – Μέχρι πότε πληρώνεται

Δώρο Πάσχα πρέπει να λάβουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα μέχρι και τη Μεγάλη Τετάρτη, 1 Μαΐου. Το δώρο Πάσχα θα είναι «φουσκωμένο» για όσους αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Δικαίωμα σε αυτό έχουν όλοι οι μισθωτοί που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης σε οποιοδήποτε εργοδότη. Δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά και συνταξιούχοι, δεν λαμβάνουν το δώρο Πάσχα μετά την υιοθέτηση σχετικών μνημονιακών νόμων.

Φέτος, πάντως για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα που λαμβάνουν τον κατώτατο μισθό, το Δώρο θα είναι αυξημένο, καθώς η αναπροσαρμογή των κατώτατων αποδοχών από τα 780 ευρώ στα 830 ανεβάζει έως και 1/4 το Δώρο Πάσχα.

Πώς υπολογίζεται το Δώρο του Πάσχα

Συγκεκριμένα, ένας εργαζόμενος, ο οποίος έχει προσληφθεί το αργότερο από την 1η Ιανουαρίου 2024 και απασχολείται και τον Απρίλιο του 2024, χωρίς την αύξηση του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο θα έπαιρνε Δώρο Πάσχα 333 ευρώ. Λόγω όμως της νέας αναπροσαρμογής κατά 6,4% με ισχύ από 1η Απριλίου το δώρο Πάσχα αυξάνεται αντίστοιχα στο σκέλος του που αφορά τον Απρίλιο.

Έτσι ο εν λόγω εργαζόμενος θα λάβει το Πάσχα ποσό ύψους 337 ευρώ. Το Δώρο Πάσχα, όπως και αυτό των Χριστουγέννων, το δικαιούνται όλοι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα στην ελληνική επικράτεια σύμφωνα με την Εθνική Γενική ΣΣΕ.

Οι διατάξεις του θεσμικού πλαισίου για τα δώρα εορτών είναι δημοσίας τάξεως, με συνέπεια να μην επιτρέπεται και να είναι άκυρη κάθε αντίθετη ρητή ή σιωπηρή συμφωνία, καθώς και η παραίτηση του εργαζόμενου από την αξίωση καταβολής τους. Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όλοι οι μισθωτοί που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης σε οποιοδήποτε εργοδότη δικαιούνται Δώρο Πάσχα.

Για τον υπολογισμό του ποσού του δώρου Πάσχα λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος αμοιβής των μισθωτών, δηλαδή αν αμείβονται με ημερομίσθιο ή με μισθό. Η χρονική περίοδος που υπολογίζεται το δώρο αρχίζει από την 1 Ιανουαρίου μέχρι 30 Απριλίου κάθε έτους. Πρόκειται για το μισό μηνιαίο μισθό αν αμείβεται με μισθό και 15 ημερομίσθια αν αμείβεται με ημερομίσθιο.

Μέχρι πότε πρέπει να εξοφληθεί το Δώρο Πάσχα

Σε περίπτωση όμως που η σχέση εργασίας κάποιου μισθωτού με τον εργοδότη του δεν είχε διάρκεια ολόκληρο το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα είτε γιατί αποχώρησε οικειοθελώς από την εργασία του, είτε γιατί απολύθηκε, δικαιούται να λάβει αναλογία Δώρου η οποία υπολογίζεται ως εξής: Προκειμένου για αμειβόμενο με μισθό, ποσό ίσο με 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή ένα ημερομίσθιο ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε 8 (οκτώ) ημερολογιακές ημέρες.

Σε περίπτωση που κάποιος εργαστεί λιγότερο από οκτώ ημέρες δικαιούται ανάλογο κλάσμα για Δώρο Πάσχα.

Το Δώρο Πάσχα πρέπει να εξοφληθεί ως και την Μεγάλη Τετάρτη, φέτος δηλαδή την 1η Μαΐου, αλλά οι εργοδότες μπορούν να το καταβάλλουν και νωρίτερα, αν το επιθυμούν.

Τι ισχύει στις περιπτώσεις ασθένειας

Αν ο μισθωτός ασθένησε κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα θα αφαιρεθούν μόνο οι ημέρες που έλαβε επίδομα ασθενείας απ τον ασφαλιστικό φορέα.

Παράδειγμα: Αν ένας μισθωτός απουσίασε από την εργασία του λόγω ασθένειας 60 μέρες και πήρε επίδομα ασθενείας από το ασφαλιστικό του ταμείο μόνο για 40 ημέρες, θα αφαιρεθούν από το χρονικό διάστημα της εργασιακής σχέσης μόνο οι 40 ημέρες για τις οποίες επιδοτήθηκε και όχι οι 60.

Δεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές.

Δεν λαμβάνεται υπόψη το διάστημα απουσίας των εργαζομένων λόγω συνδικαλιστικής δραστηριότητας (δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας)

Σχετικά με την απεργία, η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία.

Κατ’ αναλογία το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας αφού και αυτές αποτελούν στην πραγματικότητα απεργία.

Πηγή: thestandard.gr


Post
Οικονομία Κυριακή 04.10.2026

Κόστος εξαγοράς πλασματικών ετών ασφάλισης για σύνταξη με μικρότερα όρια ηλικίας:

Τα πλασματικά έτη μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για όσους βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είτε για τ

Post
Οικονομία Παρασκευή 02.10.2026

Πρωταγωνιστεί το Ηράκλειο: Ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της ΥΠΑ

Ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2026 η επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), σημειώνοντας αύξηση 5,3% σε σχέση με

Post
Οικονομία Πέμπτη 01.10.2026

Μεγάλη επιτυχία στο σεμινάριο της ΟΕΒΕΝΗ για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής – Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρέαν σεμινάριο για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής – Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησηςπου διοργάνωσε την Τετάρτη 23/9, ηΟμοσπονδία Επαγγελματιών Ελευθέρων Επαγγελ