Image
Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020 09:40 Οικονομία

ΕΝΦΙΑ 2020: Σήμερα τα εκκαθαριστικά – Πώς θα τα εκτυπώσετε

Η ώρα για τα «αποκαλυπτήρια» του ΕΝΦΙΑ έφθασε. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα αρχίσουν να βλέπουν από σήμερα τον λογαριασμό που θα κληθούν να πληρώσουν σε έως 6 μηνιαίες δόσεις μέχρι και τις 26 Φεβρουαρίου 2021.

Πάνω από 7 εκατομμύρια εκκαθαριστικά σημειώματα έχουν εκδοθεί από την ΑΑΔΕ με το συνολικό ποσό του φόρου να φθάνει τα 2,5 δισ. ευρώ.

Για να δείτε και να εκτυπώσετε το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ θα πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr

Κάντε κλικ «Ο λογαριασμός μου» της ενότητας «MyTaxisnet».

Η είσοδος στο λογαριασμό γίνεται με κωδικούς του Taxisnet (username και password).

Κάντε κλικ στο «Εφαρμογές Taxisnet».

Πατήσετε στο «Εφαρμογή Περιουσιολογίου Ε9» και στη συνέχεια κάντε κλικ «ΕΙΣΟΔΟΣ» στην επόμενη σελίδα.

Στην αριστερή στήλη αλλάξτε το έτος αναφοράς από 2021 σε 2020.

Στις «Εκτυπώσεις» θα πατήσετε τη δεύτερη επιλογή (Εκτύπωση εκκαθαριστικού τελευταίας εκκαθάρισης για το έτος 2020).

Για να δείτε και να εκτυπώσετε το εκκαθαριστικό του 2020, θα πατήσετε στο εικονίδιο του εκτυπωτή επάνω δεξιά.

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ:

Σε 6 ισόποσες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη έως τις 30 Σεπτεμβρίου και την τελευταία στις 26 Φεβρουαρίου του 2021.

Σε 5 μηνιαίες δόσεις με τη διαφορά ότι η πρώτη δόση θα είναι διπλή. Δηλαδή οι φορολογούμενοι  έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις δυο πρώτες δόσεις του φόρου (Σεπτέμβριου και Οκτωβρίου) έως τις 30 Οκτωβρίου και τις επόμενες τέσσερις δόσεις μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα.

Στο φετινό λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ υπάρχουν μειώσεις 10% - 30% ανάλογα με το ύψος της ακίνητης περιουσίας, εκπτώσεις 50% ή ακόμη και 100% για ειδικές κατηγορίες φορολογούμενων αλλά και επιβαρύνσεις για όσους έχουν τακτοποιήσει αυθαίρετες επιφάνειες το 2019 αφού ο φόρος έχει υπολογιστεί με βάση την μεγαλύτερη επιφάνεια των ακινήτων.

Όσοι δεν είχαν καμία μεταβολή στην περιουσιακή τους κατάσταση θα καταβάλλουν τον ίδιο ΕΝΦΙΑ με το 2019 ενώ όσοι απέκτησαν ή πούλησαν ακίνητο εντός του 2019 θα δουν αυξομειώσεις στο ποσό του φόρου. Σημειώνεται ότι για άλλη μία χρονιά απαλλάσσονται από τον συμπληρωματικό φόρο τα αγροτεμάχια και τα οικόπεδα εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού. Στους κερδισμένους περιλαμβάνονται και οι ιδιοκτήτες ακινήτων που έχασαν εισοδήματα από ενοίκια λόγω της υποχρεωτικής κατά 40%  ή της προαιρετικής τουλάχιστον 30% μείωσής τους καθώς το 30% έως 40% των απωλειών θα συμψηφισθεί με το φόρο ακινήτων.

Μικρότερος ΕΝΦΙΑ θα προκύψει για όσους δικαιούνται επιστροφή φόρου εισοδήματος καθώς αυτή θα συμψηφιστεί με το φόρο που θα κληθούν να πληρώσουν για την ακίνητη περιουσία τους.

 

 

 

 

newsbeast
Post
Οικονομία Τετάρτη 07.10.2026

«Κυβερνοασφάλεια στις επιχειρήσεις» Σημαντική εσπερίδα στο Επιμελητήριο Ηρακλείου

Αναλυτικές πληροφορίες και σαφείς οδηγίες για τους τρόπους θωράκισης μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων από τις αυξανόμενες διαδικτυακές απειλές θα παρουσιαστούν στη ενημερωτική εσπερίδα «Κυβερνοασ

Post
Οικονομία Τετάρτη 07.10.2026

Σημαντικές αλλαγές και αύξηση του ορίου στο ακατάσχετο τραπεζικών λογαριασμών:

Αύξηση του ορίου και άλλες σημαντικές αλλαγές στο ακατάσχετο τραπεζικών λογαριασμών φυσικών προσώπων για οφειλές έναντι Δημοσίου και ιδιωτών: Με διατάξεις του νόμου 5313/2026, επέρχονται σημαντικές

Post
Οικονομία Κυριακή 04.10.2026

Κόστος εξαγοράς πλασματικών ετών ασφάλισης για σύνταξη με μικρότερα όρια ηλικίας:

Τα πλασματικά έτη μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για όσους βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είτε για τ