Image
Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024 09:38 Πολιτική

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ): Πληρέστερη ενημέρωση της Βουλής ζήτησε ο Χάρης Μαμουλάκης

Ζητώντας καλύτερη, πληρέστερη και ουσιαστικότερη ενημέρωση της Βουλής πραγματοποίησε την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, κατά την συζήτηση τροποποίησης των διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ).

Ο Χάρης Μαμουλάκης ξεκίνησε την παρέμβασή του με αναφορά στην έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, με την οποία η Ελλάδα κατακτά την θλιβερή πρωτιά στα ατυχήματα ανά εκατομμύριο χιλιομέτρων στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, ενώ δεν καταγράφεται καν στην χρήση συστημάτων TPS (των πλέον αποτελεσματικών αυτοματοποιημένων συστημάτων που προειδοποιούν ή ακόμα και σταματούν αυτόματα μία αμαξοστοιχία, προλαμβάνοντας μια πιθανή σύγκρουση. Συστήματα δηλαδή που αν λειτουργούσαν, θα προλάβαιναν το έγκλημα των Τεμπών), τονίζοντας ότι είναι ένα καμπανάκι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από την Κυβέρνηση της ΝΔ.

Αναφερόμενος στην τροποποίηση των διατάξεων της σύμβασης ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε μια ιστορική αναδρομή από το 2007 και την αρχική σύμβαση παραχώρησης, μέχρι σήμερα, τονίζοντας ότι το Ελληνικό Δημόσιο παρείχε διαχρονικά στήριξη στον παραχωρησιούχο προκειμένου να ολοκληρώσει το συμβατικό έργο που ανέλαβε, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα μεγάλο κομμάτι του κινδύνου. Επεσήμανε επίσης ότι η Βουλή καλείται να ψηφίσει την τροποποίηση διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης, χωρίς να έχει λάβει γνώση των απαραίτητων ιστορικών τεκμηριωτικών στοιχείων όπως για παράδειγμα:
• Πόσα χρήματα έχει καταβάλει το δημόσιο από το 2007 και εντεύθεν στον παραχωρησιούχο.
• Πως εξελίχθηκε διαχρονικά ο κυκλοφοριακός φόρτος.
• Ποιο το ύψος των διοδίων που έχει επιβάλει και εισπράξει ο παραχωρησιούχος.
• Ποιο το ύψος των πληρωμών που έχει καταβάλει ο παραχωρησιούχος στο Δημόσιο.
• Σε ποιο ύψος ανήλθε εν τέλει το κατασκευαστικό κόστος τόσο του έργου που ανέλαβε ο παραχωρησιούχος όσο και του τμήματος του ΠΑΘΕ που κατασκεύασε το δημόσιο.

Καταλήγοντας ο Χάρης Μαμουλάκης, ανέφερε: «Θα πρέπει κάποια στιγμή, και αποτελεί πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, να διατίθενται στη Βουλή των Ελλήνων που κυρώνει συμβάσεις όπως και η σημερινή τα στοιχεία παρακολούθησης των συμβάσεων. Δεν είναι λογικό να κυρώνουμε συμβάσεις και κατόπιν τροποποιήσεις τους χωρίς να έχουμε γνώση για τόσο σημαντικά ζητήματα. Με βάση τέτοια στοιχεία θα μπορούσαμε να κρίνουμε αν το εκτιμώμενο ποσό οφέλους για το Δημόσιο ύψους 14,2 εκατ. ευρώ αλλά και το συμφωνηθέν ποσοστό επιμερισμού της τάξεως του 50% είναι τα μέγιστα δυνατά που θα μπορούσε να λάβει το δημόσιο. Θα βλέπαμε ποια είναι η διαπραγματευτική ισχύς του Δημοσίου. Γι’ αυτό και ψηφίζουμε Παρών.».

Post
Πολιτική Δευτέρα 17.02.2025

Στα άκρα η πολιτική αντιπαράθεση για την τραγωδία στα Τέμπη. Το κρίσιμο μέτωπο ενόψει 28ης Φεβρουαρίου

Το γεγονός ότι στο σύνολο των δημοσκοπήσεων οι πολίτες εμφανίζονται σε πολύ μεγάλα ποσοστά -γύρω στο 80%- να πιστεύουν ότι η κυβέρνηση έχει συγκαλύψει τις ευθύνες στο θέμα των Τεμπών αποτελεί το μεγαλ

Post
Πολιτική Κυριακή 16.02.2025

Στο ΠΑΣΟΚ προσχωρεί η Ράνια Θρασκιά

Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, θα συναντηθεί την Δευτέρα στην Θεσσαλονίκη με την ανεξάρτητη βουλευτή Ράνια Θρασκιά. Η συνάντηση θα έχει ως αντικείμεν

Post
Πολιτική Κυριακή 16.02.2025

Δήλωση του Εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Νίκου Ρωμανού

Δεν πιστεύαμε στα μάτια μας όταν, διαβάζοντας τη δήλωση του κ. Φάμελλου, είδαμε να χαρακτηρίζει τον Πρωθυπουργό απονομιμοποιημένο. Θα περιμέναμε ο πρόεδρος του κόμματος που η εκλογική του επιρροή κ